top of page

Güzel Gonyam'da misafirlikler...

Güzel Gonyamızda her evde yaşanan misafir heyecanı vardır.

Ama eskilerde bu heyecan daha bir farklı daha bir ağır olurdu.

Eve gelen her misafir herkesin baş tacıdır, lakin Goca Gonya’da nasıl oluyor neler konuşuyorlar hep beraber bakalım unuttuklarımızı hatırlayalım.

- Selamın aleyküm İpraam ağa.

- Ve aleykümselam Siyidali, gel gardaşım gel.

- Buyrun hele buyurun ana maşşallah ana maşşallah. - Buyrup geliriz

- Age paltonu çıkar, al gızım Siyitali emmiyin paltosunu. - Hediye aba sen de hoş geldin ver age örtünü. - Geçin hele geçin Siyitali geç şu dip sedire.

- Eeeee cümleten hoş geldiniz nörüsünüz. - Nörelim İpraam ağa, çok şükür halimize, yuvarlanıp gideriz. - Sen de hoş geldin Hediye aba, sen nörün ya iyi misin? - Amaannn ne olsun İpraam abi, dünya telaşesi dönerim işte ordan oraya.

- Guzum siz de hoş geldiniz, nörüsünüz? - Hoşbulduk amca. - Maşşallah gocaman olup gideller yaşlanıyoz gari.

- Gız avrat bakbakim köpek boyna ürer biri mi geldi? - Dur bakıyım bi ben de duydum. - Neo gı kimmiş o ağşam ağşam hayır mı şer mi? - Bizim Codduların Hasan’ın böyük oğlu gelmiş. - Ne istermiş ya? - Onlara da misafir gelmiş de bi bişirimlik gave ister.

- Eeee Siyitali gaven nası olsun. - Gave içmeyelim gece uyuyamayom bi bardak çay issek yiter. - Hay gidi! Burası Hacı Fettah Mezarlığı mı? Çay da iç gave de iç. - Gızma hemen yahu. Tamam hediye aba sen bi sade gave yap da içelim.

- Bizim mıhtarın oğlu Amet de gız gaçırmış duydun mu? - Duymam mı gece vahtı aman bir jenderm, bir polis gızın babası oğlanı vuracam dir, bağrış çağrış… Gece dışarıdaydım dondum valla. Hasta gibiyim hemen içeri girdim. Böyük tinal zobayı da gürül gürül yaktım da kendime geldim valla. - Ben de gripin var iki üç tane yuvarlayıvır bi de üstüne çay içtin mi bişşiyin galmaz. - Eve varınca bi de avrada şişe çektiriyim de kendime geliyim. Yarın işim çok valla yim alacam İstanbul caddesinde uğrayacağım yirler var. Bizim damat telefon çekmiş pek sıkıştım açcık para gönder didi. Ona da pankadan bir para çıkarayım.

***

- Anam ne oturursunuz sizi oraya ananız mı oturttu kakın hele çayı dökün, bi de gevrek filan getirin. Değirmen boş dönmesin bişşiler yiyelim. - İstemez Hediye aba istemez ağzım inmiş dişlerim basmayor eskidenmiş o gevrek filan yimeler. - Yi len yi canın ister istemez elli atmış lokma al baalım. Ne olacak sanki

- Geçen hafta sigortaya gittim doktur büssürü şi didi hap ilaç verdi yaşlandık gari eskisi gibi değil. Heralde babamın yaşını göremeyecem ben. - Allah gecinden versin nası gonuşun öle Allah gecinden versin.

- Eee ne oldu dipi gibi Cakcuklar’ın Tıyfık öğle namazında beraber namazı gıldık sabah ezanlarıyla selası verildi, galp grizi geçirmiş öldü gitti adam. Bi de millete galp grizi çıktı. Millet birer birer çekilip gider oraya. Soğuk da pek zor oldu, mezarlıkta filan dondum valla. Hoca da okur da okur. Hay gidi evinde oku. - Babam rahmetli pek severdi Tıyfık’ı. Elinde büyüdü sayılır bizim evden çıkmazdı. Anam tandır ekmeğine bir yoğurt sürerdi bizim bağda ağşama gadar oynar dururduk. Bir galp grizi dediler dağ gibi adam gayboldu gitti. - Allah hepimizi cennette cem eylesin inşallah ne diyelim.

- Senin bacanak napar ya, yallı gidi dine gubuz gubuz atar mı? İpii oldu amele bazarının orda gördüm çenesi de bitmez gonuşur gonuşur onun yüzünden otobüsü de gaçırdım yatsı vakitleri eve geldim. - Bacanağın kiyfi ellialtı. Gaynatasından 7 dükkan kaldı, kiralarını alıp alıp yir; ama onda da şeker var her gün hasta Allah iki iyiliği bir arada vermiyor.

- Siz de hiç gelmez oldunuz, çıkın çıkın gelin gı. - Valla nası ağşam olur bilmem inek tana goyun guzu iş güç dirken birden ağşamı ideriz. Gelin doğuracak oğlan asker herif her gün hastayım dir ahara da girmez ağşam oldu mu hemen yatırım valla. - Aman bizim gelin iyi de, gününde bir gün mü gördük sanki. Boynu altında galasıca, elinde bi telefon her gün onkere anasını arar. Ne var bilmem anasında, buradaki laf orda ordaki laf burda bıktım usandım valla.

- Dur ben bi izbeye iniyim de gayısı gurusu bestil filan getiriyim, dünde genevir helvası çektim. - Hiç zamet itme Allah’ını seversen her zaman yiriz. - Ana gı niye öle din gış günü geceler uzun oturun baalım.

- Hadi avrat kakele gidelim gari vakıt ippiyi oldu. Milletin sabah işi var gücü var. - Ana ben hazır dururum kafayı bana dakıvırdı kendin oturun boyna. - Şu carayı da içelim ondan sona gidelim gari, bize de buyurun gelin. Bize müsaade gari kendinize iyi bakın. Allahaısmarladık…

(Mehmet Esdegel-Uğur Böceği)


Seçme Yazılar...
bottom of page